Pre súčasné podnikanie sa stáva prioritným vedieť správne využívať nástroje blízke online marketingu. Akýmsi základným bodom sa z toho pohľadu radí vlastniť webovú stránku či e-shop, avšak tento fakt sám o sebe ani zďaleka nestačí.
Predsa chceme, aby bola táto naša stránka navštevovaná, čo je vlastne kľúčom k vzniku požadovaných konverzií. Musíme sa preto zamerať na bod s názvom seo internet marketing.
- Je váš e-shop dostatočne úspešný a prináša požadovaný zisk?
- Chceli by ste jeho návštevnosť výrazne navýšiť?
- Ako je na tom váš web z hľadiska umiestnenia v internetových vyhľadávačoch a môže sa týmto umiestnením merať s úspešnou konkurenciou?
Nielen podľa akejsi intuície a logiky, ale takisto na základe štatistík vyplýva, že vysokej návštevnosti sa tešia predovšetkým weby, ktoré držia v internetových vyhľadávačoch prvých 15 miest z hľadiska umiestnenia ako relevantných výsledkov k hľadaným výrazom.
- SEO je proces, ktorého cieľom je dosiahnuť pre konkrétny web čo možno najvyššie umiestnenie vo vyhľadávačoch, čím sa odkaz na tento web stáva oveľa viditeľnejším.
- Takáto viditeľnosť vo vyhľadávači (ako napr. Google, Seznam, Yahoo) sa následne zapríčiní pod výrazne rastúcu návštevnosť.
Zo súčasného pohľadu a rastúcej podnikateľskej konkurencie na internete môže povedať, že už dávno neplatí: „Kvalitný tovar a služby reklamu nepotrebujú, na základe overených kvalít si ich ľudia nájdu sami.“
Ach, ako veľmi sa len toto tvrdenie mýli. Viditeľnosť je z pohľadu online marketingu kľúčová. Pravda je naopak taká, že váš web, jeho obsah a ponuka môže mať potenciál, môže ísť o zaujímavé a kvalitné prevedenie, ponuky i služby, ale pokiaľ o tomto e-shope nikto nevie, celý potenciál zostáva nevyužitý.
Prioritným cieľom je, aby váš web objavila čo najväčšia skupina relevantných záujemcov, z ktorých následne vznikne veľa zákazníkov. A internetové vyhľadávače, respektíve umiestnenie stránky na popredných miestach v nich je z toho pohľadu efektívne terno.