V priebehu času sa v chladiacom systéme motora vyskytujú rôzne chladiace usadeniny v dôsledku interakcie nemrznúcej zmesi s kovom, tesnenia atď. Tento tlak v systéme je výrazne znížený, čo vedie k prehriatiu motora.  Prehriatie motora – výrazné zvýšenie jeho teploty v porovnaní s pracovnou teplotou – vedie k rýchlemu opotrebovaniu častí. Ale to nie je tá najhoršia vec.

harley

·         V dôsledku prehriatia kov môže stratiť svoje vlastnosti a motor prestane pracovať normálne. V tomto prípade je potrebná dôležitá rekonštrukcia motora.
·         Hlavnými dôvodmi prehriatia motora sú: zlyhanie termostatu, úniku chladiacej kvapaliny, rozliatiu tesnenie medzi blokom a prerušenie snímače teploty hláv valcov (vodič by nebol schopný kontrolovať teplotu motora). Ak motor z akéhokoľvek dôvodu prestane poskytovať bežný výkon, aj keď teplotný ukazovateľ bude mať normálnu hodnotu, skontrolujte hladinu chladiacej kvapaliny.

·         Prehriatie môže nastať aj v dôsledku upchatia vykurovacieho telesa, najmä ak je v ňom voda. Jeho malé rúrky môžu byť ľahko upchaté akýmkoľvek cudzím odpadom, špinou. Aby ste tomu zabránili, odporúčame vyčistiť chladič aspoň raz za pár rokov pomocou vysokotlakovej vody.
·         Poruchou prehriatia môže byť aj termostat. Po demontáži termostatu je potrebné zistiť, ktorý prvok zlyhal a vymeniť ho. Porucha termostatu môže tiež spôsobiť, že sa motor „podhrieva“, keď tekutina okamžite cirkuluje cez veľkú kružnicu a motor nedosiahne prevádzkovú teplotu.

motor

·         Aby ste predišli prehriatiu motora, vždy dbajte na hladinu chladiacej kvapaliny. Nedovoľte jej uniknúť. Nepoužívajte namiesto nemrznúcej vody čistú vodu, poškodzuje chladiaci systém. V kufri vždy noste zásobu nemrznúcej zmesi, pretože nikdy neviete, čo sa môže stať na ceste.
·         V chladnej sezóne niektoré chyby nie sú spôsobené nízkymi teplotami, ale to neznamená, že motory sa prehrievajú len v lete!