Pokiaľ nám meškajú spoje, takmer vždy to značí neželanú situáciu, aj pokiaľ sa jedná o autobus či vlak a meškanie v trvaní 15 minút. Ale predsalen trochu rozdielna situácia sa týka čakania na prílet lietadla so zajednanou letenkou.
Fakt, že na prepravu použijeme tú drahšiu, no oveľa efektívnejšiu a komfotnejšiu alternatívu značí, že nás čaká návšteva zahraničia a pravdepodobne dôležitý kariérny či profesionálny posun v našom živote alebo len cenný moment v podobe zajednanej dovolenky a zaslúžený oddych, poprípade návšteva rodiny.
Vo všetkých spomenutých prípadoch však niekoľkohodinové zdržanie symbolizuje problém a narušenie našich plánov.
Z tohto dôvodu má zákazník leteckej spoločnosti nárok pýtať si finančné odškodnenie. Či už mu táto situácia pokazila kariérne vyhliadky alebo išlo „len“ o meskanie letu na dovolenku. Výslednú výšku finančnej kompenzácie následne určuje hneď niekoľko faktorov a v reálnom prípade je možné, že zákazník síce odškodnenie dostane, ale jeho výška bude predstavovať minimálnu hranicu.
A možno sa uspokojí s týmto „kompromisom“, nakoľko popravde sám nevie a nepozná, na akú výšku peňažnej kompenzácie má v skutočnosti nárok. A pokiaľ ide o bežného cestujúceho, ktorý nemá a nevykonáva právnickú prax, v takom prípade sa vie v práve obracať o niečo ťažšie než ten, kto sa danou tematikou pravidelne zaoberá.
Nemusíme vravieť priamo o komplikovanom procese a zaťahovať do danej záležitosti právnika, nakoľko pre tieto prípady existujú špecifické služby zaoberajúce sa konkrétnym problémom. Tento typ praktických, ale hlavne na 95 % efektívnych služieb poskytuje napr. Claim Cloud.
- V danej situácii tak ide o to najpohodlnejšie, ale takisto veľmi funkčné riešenie, pokiaľ sa vás niekoľkohodinové zdržanie naozaj dotklo a hľadáte spravodlivú, respektíve maximálnu kompenzáciu a nechcete sa uspokojiť s podsunutým minimom, ale naopak. Z danej situácie chcete vyťažiť v rámci možností maximum.